Sunday, 26 December 2010

Tragedi December..


siapa bilang CC hanya berminat warna PINK?? CC jugak berminat warna Hijau and Biru tau.. HiHiHi..



HaHaHa.. tajuk cam gempak jerk eiyk~~ HuHuHu.. Btw Alhamdulillah Majlis Berjalan dengan Baik.. Tarikh Pun sudah Di tetapkan.. (^_^) Mudah-Mudahan Majlis yang akan datang berjalan lebih Lancar Hendaknya.. ( Amien.. )

Tuesday, 21 December 2010

Bila Hari Menjelang tiba..

hye guys.. sorry sejak 2 menjak neh, susah betul jari2 neh nak menari2 kat atas key board neh HaHaHa.. semua contest2 yang tersangkut tuh, maaf lah yerk.. dah bape ari neh tak sihat lorh.. nak g Clinik, Scary tengok Docter.. HaaHaHa.. obat pun dah bermacam2 obat makan, tapi.. still tak membaik.. but its okie lah, Duga~~an.. HuHu.. kepada rakan2 Blogger yang tak sihat ugak tuh, jangan lupa makan obat yah.. nanti CC rindu kat Celoteh Korang.. hihihi..

just hope before ahad neh 26th Dec 2010, CC dah kembali sihat.al-maklum lah hari penting tuh.. Hari Apa?? Hari Penting.. Ehem. nak tau?? tunggu yah di lain Entry..


p/s : pppssst~ x sabar nak jadi Designer Picture.. HaHaHa.. Nasi minyak Please!!

Sunday, 28 November 2010

Cik Penyu Pink mau BerBicara..


Cik Penyu kata : Tepi!! Saya Mau BerFaceBook jugak.. HaHaHa..

Wah sangat jauh perjalanan Penyu ni, dari Terengganu ke Kuala Lumpur.. HiHiHi.. So~ Cute kan?? Pink Colour Gitu.. HaHaHa...

P/s : Thanks Untuk Hadiahnya yah.. Lain Kali ajak lah plak Cik Cahaya gi sana.. HaHaHa..

Wednesday, 24 November 2010

Mungkin Kamu Perlu tau..


hanya 1 yang cik cahaya mahu kamu tau.. cik cahaya berdiam bukan bereti cik cahaya sudah lupakan semua tetang kamu dan kita.. cik cahaya hargai di setiap masa yang kita lalui.. Jaga Diri Awak Baik-Baik Di Sana.. :)

Tuesday, 23 November 2010

camner kalau FB ni ada dari zaman dulu kala?? camner rupa dier??




p/s : oh begini rupanyer.. huhuhu.. sila zoom untuk hasil yang memuaskan..

Monday, 22 November 2010

Mencari Kata Pasti..



Walau aku Senyum Bukan Bererti.. Aku Selalu Bahagi Dalam Hari.. Ada yang tak ada dalam hati ini.. di jiwa ini hampah.. ku bertemu Sang Adam di simpang hidupku.. Mungkin akan ada Cerita Cinta.. Namun ada saja Cobaan Hidup.. Seakan aku Hina.. Tuhan Berikan lah aku Cinta.. Untuk Temaniku dalam Sepi.. Tangkap aku dalam terangmu.. Biarkan lah aku punya cinta.. Tuhan berikanlah aku Cinta.. Aku juga berhak bahagia.. Berikan Restu Dan Halalmu.. Tuhan Beri Aku Cinta..

Wednesday, 10 November 2010

Happy Birthday My Sis In Law..


Happy Buffday My Sis In Law On 9th November 2010, yang ke 25tahun.. auw~ sudah tua upenyer.. HiHiHi.. Jangan Marah.. Btw~ Happy sesangat malam nih.. just kurang sorang jerk untuk memeriahkan lagi Buffday party ni kan?? but tetap berjalan dengan baik atas bantuan pembantu2 peribadi saya.. wakakakak.. marah kang dieorang baca entry neh.. hihihihi.. Btw.. Happy Buffday, Mudah-Mudahan Panjang Umur Dan Murah rezeki.. Amien.. :) terutama.. Ceria Selalu.. :) pssstt~ Think Positif untuk menjadi awet muda.. hahaha..

Saturday, 6 November 2010

Thanks My Girlz Friend..


Thanks My Girlz Friend U Make me so Happy Tonight.. macam2 kita kongsi masalahkan?? hihihi.. Cik Cahaya dapat baju baru beliau belanja.. hahahaha.. Jangan Jeles yah kawan2 seperjuangan.. :p

Tuesday, 2 November 2010

Take My Rest...




Bermulanya Sesuatu yang Baru... :) Hope Can Make So~ Happy..

Monday, 1 November 2010

Attn to Rakan Blogger yang Baik Hati..

Attn to rakan2 blogger.. atau Dunia Blogger sila baca yah~ Di minta kepada rakan2 blogger yang sememangnya Baik Hati kat sini Cik Cahaya nak Mintak pertolongan anda2 semua..


Kepada sesiapa yang melihat WMC 3167....Satria Hitam..GSR Turbo...hilang dekat KUCHAI LAMA...kalau nampak. Sila Roger...Intercooler Besar...

Terima Kasih.. :) 

Saturday, 30 October 2010

I Love My Family..




p/s : lama gila tak godek2 kat Blogger nih, rupanya ada yang baru di Blogger.. nak tau?? Jelajah jerk sendiri.. HiHiHi.. :p

Thursday, 28 October 2010

Abang Vs Ayang.. Jum!! Gelak Bersama..

memula skali ayang anto kat abang?


Dear abang,

Ayang nak mintak kebenaran abang untuk bawa anak-anak balik ke kampung. abang tak perlu hantar ayang sebab ayang mampu untuk bawa anak-anak ke kampung musim cuti sekolah ni dengan bas.. abang jagalah diri abang dan kereta abang baik-baik... cuma ada perkara yang ingin ayang luahkan disini... kereta baru abang tu mahal.. harga mencecah 100k barangkali.. sebab tu abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang.. sampaikan abang dah terlena dalam kereta abang tu sejak abang beli 3 bulan yang lalu dah masuk 3 malam... abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang, nak tau ngape?


Harga kereta abang tu lebih mahal dari wang hantaran yang ayah ayang letakan masa kita kahwin dulu..cuba hantaran ayang lebih mahal dari harga kereta abang?


Tiap-tiap pagi abang mesti gosok kereta abang, nak nampak berkilat..tapi ayang nak dapat kiss g.morning pun susah


Sejak beli kereta tu, sebulan sekali macam-macam aksesori abang beli kat kereta, ayang nak dapat hadiah besday setahun sekali pun susah..


Kereta sebulan sekali abang servis, abang kata kena jaga maintainance...ayang nak dapat pi salon setahun sekali pun susah..


Kereta abang make up lawa-lawa.. tapi kalau ayang make up lawa-lawa abang kata ayang tak sedar diri kereta abang bagi makan minyak mahal-mahal cecah 100 setin pun ada, ayang nak makan pizza sekeping jer masa mengidam anak kedua kita abang kata ayang mengada-ngada.


Kereta abang kalau anak-anak sentuh sikit bodynya abang marah anak macam nak makan, ayang jatuh longkang besar boleh abang gelak


Paling menyedihkan.. ayang tanya ngape tidur dalam kereta? abang jawab takut orang curi kereta abang.. kalau ayang kena curi??


Ayang nak balik kampung dulu.. anak-anak nak jumpa atuk dengan nenek depa.. tak nak naik kereta abang takut calar.. ayang calar takpe.. jaga diri elok-elok, sarapan ayang dah sediakan. ayang pi tak lama sekolah bukak ayang balik lah dengan anak-anak.. pesanan ayang..


ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU MASAKKAN MAKAN KESUKAAN ABANG

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU BASUHKAN PAKAIAN ABANG

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU GOSOKAN KEMEJA ABANG

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU SIAPKAN AIR MANDI ABANG

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU KEMASKAN RUMAH ABANG

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU URUT-URUT BADAN ABANG

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU TEMANKAN ABANG TIDUR


Love,

ayang


ni abang lak bagi....


Dear Ayang,

Bukanlah abang sayang keta tu lebih dr ayang.. tapi ayang kene faham keta tu keta bos abang. Nanti kalau ilang sapa nak ganti.. ayang abang suruh keja ayang xnak, ayang kata nak dok umah jaga anak,nak siap kan sarapan nak kemas umah tapi ayang tiap2 hari bgn tido kul 12.. macam mana nak wat keja umah..


Cuba lah ayang pk mana x abang tido dalam keta.. abang balik keja lambat skit ayang dah kunci pintu..bukan nye abang gi foya2 kan abang gi keja...lagi satu pasal piza yang ayang ngidam tu.. ayang nak piza yg di oder dr jepun.. mana lah abang ada duit nak oder.. abang nak bg apam balik yg jual kat depan ofis abang ni ayang xnak, ayang nak jugak piza dr jepun.. nasib baik abang x belikan kalau x anak kedua kita tu mesti muka cam doremon..ish xnak laa abang..


Pasal hadiah kan abang dah belikan tapi abang sembunyi kan kat dapur.. ayang yang tersalah buang ingatkan sampah... tulah abang suruh kemas umah tu ayang kata umah kita dah bersih tapi hadiah dgn sampah pun dah jadi serupa jek..hadiah tu mahal tau abang beli untuk ayang..

Sebenarnye abang sayang ayang lebih dr keta tu wlau pun hantaran masa kita kawin cuma rm8k..ayang x tau bpe kali abang turun naik bank nak wat loan rm8k..tapi demi ayang abang wat jugak..

sbb masa tu ayang kalau mekup mmg sebijik maya karin.. tapi sejak ayang wat rebonding 3 tahun lepas stp kali ayang mekup abang terbayang lak muka pontianak dlm citer phsm.. bukan ayang x cantik tapi kening ayang tu gi cukur wat per.. wlau pun abang selalu cukur janggut abang tapi ayang xyah laa nak cukur kening ayang tu...pasal morning kis tu, ayang bgn pun dah tghri nak morning kis cam mana.. dah laa ayang.. abang malas nak citer..


Tapi abang nak bg tau jgk kat sini ayang tetap no 1 dlm hati abang..nanti kalau naik bas tu bebaik.. ayang nak balik kpg abang izinkan Cuma jgn lupa kim salam kat mak ayah kat sana .. kalau ada gulai tempoyak ke nnti jgn lupa bwk balik skit..


Kalau ada lembu terlepas ke ayang xyah laa susah2 gi kejar lembu tu... biar jek.. nnti abang balik kpg abang kejar kan ..bukan apa takut lembu tu tanduk ayang nnti bukan stakat calar jek silap2 leh masuk hspital. abang kene tanduk xpe..


Jaga anak2 baik2 jgn bagi diorang main kat sungai musim2 banjir ni.. nak dpt anak bukan senang takut nnti ayang ngidam lagi piza jepun lak lagi haru.. baik jaga jek yg dah ada tu..ayang pun jaga diri baik2.. jgn sampai jatuh longkang lagi.. hehe.. abang mmg xnak ketawa masa tu tapi nak wat cam mana ayang jatuh kepala dulu yang masuk longkang..dah laa rambut ayang masa tu baru lepas rebonding.. mmg abang ketawa...hahahhahahahahha

Friday, 22 October 2010

Boleh tak saya tukar lirik lagu For The Rest Of My Life??

boleh tak Cik Cahaya ubah lirik lagu Maher Zain jadik cam Gini.. HuHuHu..

For The Rest Of My Life

I praise Allah for sending me you my love
You found me home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And theres a couple words I want to say
Chorus:
For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever II`ll be there for you

I know that deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my Husband and my friend and my strength
And I pray we`re together eternally
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
OOOO
And theres a couple word I want to say
*Repeat Chorus
I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I`m singing loud that I`ll love you eternally

Repeat Chorus
I know that deep in my heart..

Monday, 18 October 2010

Kenapa Saya Mencintainya..

Cerita ini dipetik daripada email seorang sahabat, dan saya forwardkan untuk manfaat kepada diri saya dan semua.
Semoga bermanfaat baik untuk yang melamar ataupun yang dilamar, ataupun bagi yang sudah berumah tangga. Renungan buat yang sedang mencari pasangan hidup ataupun yang sedang mengemudi bahtera rumah tangga. Mengapa? Kerana Dia Manusia Biasa.

"cinta yang indah adalah melalui pernikahan"

Setiap kali ada sahabat yang ingin menikah, saya selalu mengajukan pertanyaan yang sama. Kenapa kamu memilih dia sebagai suami/isterimu? Jawappannya ada bermacam-macam. Bermula dengan jawapan kerana Allah hinggalah jawapan duniawi. Tapi ada satu jawapan yang sangat menyentuh di hati saya. Hingga saat ini saya masih ingat setiap butir percakapannya. Jawapan dari salah seorang teman yang baru saja menikah. Proses menuju pernikahannya sungguh ajaib. Mereka hanya berkenalan 2 bulan. Kemudian membuat keputusan menikah. Persiapan pernikahan mereka hanya dilakukan dalam waktu sebulan saja. Kalau dia seorang akhwat, saya tidak hairan. Proses pernikahan seperti ini selalu dilakukan. Dia bukanlah akhwat, sebagaimana saya. Satu hal yang pasti,dia jenis wanita yang sangat berhati-hati dalam memilih suami. Trauma dikhianati lelaki membuat dirinya sukar untuk membuka hati. Ketika dia memberitahu akan menikah, saya tidak menganggapnya serius. Mereka berdua baru kenal sebulan. Tapi saya berdoa, semoga ucapannya menjadi kenyataan. Saya tidak ingin melihatnya menangis lagi. Sebulan kemudian dia menemui saya. Dia menyebutkan tarikh pernikahannya. Serta meminta saya untuk memohon cuti, agar dapat menemaninya semasa majlis pernikahan. Begitu banyak pertanyaan dikepala saya.


Saya ingin tahu! Mengapa dia begitu mudah menerima lelaki itu. Ada apakah gerangan? Tentu suatu hal yang istimewa. Hingga dia boleh memutuskan untuk bernikah secepat ini. Tapi sayang, saya sedang sibuk ketika itu(benar-benar sibuk). Saya tidak dapat membantunya mempersiapkan keperluan pernikahan. Beberapa kali dia menelefon saya untuk meminta pendapat tentang beberapa perkara. Beberapa kali saya telefon dia untuk menanyakan perkembangan persiapan pernikahannya. Kami tenggelam dalam kesibukan masing-masing. Saya mengambil cuti 2 hari sebelum pernikahannya. Selama cuti itu saya memutuskan untuk menginap di rumahnya. Pukul 11 malam sehari sebelum pernikahannya, baru kami dapat berbual -hanya-berdua. Hiruk-pikuk persiapan akad nikah esok pagi, sungguh membelenggu kami. Pada awalnya kami ingin berbual tentang banyak hal. Akhirnya, dapat juga kami berbual berdua. Ada banyak hal yang ingin saya tanyakan. Dia juga ingin bercerita banyak perkara kepada saya. Beberapa kali Mamanya mengetuk pintu, meminta kami tidur.

"Aku tak boleh tidur." Dia memandang saya dengan wajah bersahaja.

Saya faham keadaanya ketika ini.

"Matikan saja lampunya, biar disangka kita dah tidur."

" Dia mematikan lampu neon bilik dan menggantinya dengan lampu yang samar.

Kami meneruskan perbualan secara berbisik-bisik. Suatu hal yang sudah lama sekali tidak kami lakukan. Kami berbual banyak perkara, tentang masa lalu dan impian-impian kami. Wajah keriangannya nampak jelas dalam kesamaran. Memunculkan aura cinta yang menerangi bilik ketika itu. Hingga akhirnya terlontar juga sebuah pertanyaan yang selama ini saya pendamkan. "Kenapa kamu memilih dia?" Dia tersenyum simpul lalu bangkit dari baringnya sambil meraih telefon bimbitnya dibawah bantalku. Perlahan dia membuka laci meja hiasnya. Dengan bantuan lampu LCD handphone dia mengais lembaran kertas didalamnya. Perlahan dia menutup laci kembali lalu menyerahkan sekeping sampul kepada saya. Saya menerima handphone dari tangannya. Sampul putih panjang dengan cop surat syarikat tempat calon suaminya bekerja. Apa ini?. Saya melihatnya tanpa mengerti.

Eeh..., dia malah ketawa geli hati.

"Buka aja."

Sebuah kertas saya tarik keluar. Kertas putih bersaiz A4, saya melihat warnanya.. putih? "Teruknya dia ni."

Saya menggeleng-gelengkan kepala sambil menahan senyum.

Sementara dia cuma ketawa melihat ekspresi saya. Saya mula membacanya. Saya membaca satu kalimat diatas, dibarisan paling atas. Dan sampai saat inipun saya masih hafal dengan kata-katanya. Begini isi surat itu........


************ ********* *******

Kepada ...... Calon isteri saya, calon ibu anak-anak saya, calon menantu Ibu saya dan calon kakak buat adik-adik saya Assalamu'alaikum Wr Wb. Mohon maaf kalau anda tidak berkenan. Tapi saya mohon bacalah surat ini hingga akhir. Baru kemudian silakan dibuang atau dibakar, tapi saya mohon, bacalah dulu sampai selesai. Saya, yang bernama_____menginginkan anda______ untuk menjadi isteri saya. Saya bukan siapa-siapa. Saya hanya manusia biasa. Buat masa ini saya mempunyai pekerjaan. Tetapi saya tidak tahu apakah kemudiannya saya akan tetap bekerja. Tapi yang pasti saya akan berusaha mendapatkan rezeki untuk mencukupi keperluan isteri dan anak-anakku kelak. Saya memang masih menyewa rumah. Dan saya tidak tahu apakah kemudiannya akan terus menyewa selamannya. Yang pasti, saya akan tetap berusaha agar isteri dan anak-anak saya tidak kepanasan dan tidak kehujanan. Saya hanyalah manusia biasa, yang punya banyak kelemahan dan beberapa kelebihan.Saya menginginkan anda untuk mendampingi saya. Untuk menutupi kelemahan saya dan mengendalikan kelebihan saya. Saya hanya manusia biasa. Cinta saya juga biasa saja. Oleh kerana itu Saya menginginkan anda supaya membantu saya memupuk dan merawat cinta ini, agar menjadi luar biasa. Saya tidak tahu apakah kita nanti dapat bersama-sama sampai mati. Kerana saya tidak tahu suratan jodoh saya. Yang pasti saya akan berusaha sekuat tenaga menjadi suami dan ayah yang baik. Kenapa saya memilih anda? Sampai saat ini saya tidak tahu kenapa saya memilih anda. Saya sudah sholat istikharah berkali-kali, dan saya semakin mantap memilih anda. Yang saya tahu, Saya memilih anda kerana Allah. Dan yang pasti, saya menikah untuk menyempurnakan agama saya, juga sunnah Rasulullah. Saya tidak berani menjanjikan apa-apa, saya hanya berusaha sekuat mungkin menjadi lebih baik dari sekarang ini. Saya memohon anda sholat istiqarah dulu sebelum memberi jawapan pada saya. Saya beri masa minima 1 minggu, maksima 1 bulan. Semoga Allah redha dengan jalan yang kita tempuh ini. Amin Wassalamu'alaikum Wr Wb



************ ********* *********

Saya memandang surat itu lama. Berkali-kali saya membacanya. Baru kali ini saya membaca surat 'lamaran' yang begitu indah. Sederhana, jujur dan realistik. Tanpa janji-janji yang melambung dan kata yang berbunga-bunga. Surat cinta biasa. Saya menatap sahabat disamping saya. Dia menatap saya dengan senyum tertahan.


"Kenapa kamu memilih dia.....?


"Kerana dia manusia biasa......." Dia menjawab mantap.


"Dia sedar bahawa dia manusia biasa. Dia masih punya Allah yang mengatur hidupnya. Yang aku tahu dia akan selalu berusaha tapi dia tidak menjanjikan apa-apa. Soalnya dia tidak tahu, apa yang akan terjadi pada kami kemudian hari. Entah kenapa, justeru itu memberikan kesenangan tersendiri buat aku.."

"Maksudnya?"


"Dunia ini fana. Apa yang kita punya hari ini belum tentu esok masih ada dan menjadi milik kita. Betul tak? Paling tidak.... Aku tau bahawa dia tidak akan frust kalau suatu masa nanti kami jadi miskin. "

Ssttt....."Saya menutup mulutnya.


Khuatir kalu ada yang tau kami belum tidur. Terdiam kami memasang telinga. Sunyi. Suara jengkering terdengar nyaring diluar tembok. Kami saling berpandangan lalu gelak sambil menutup mulut masing-masing.

"Udah tidur. Esok kamu mengantuk, aku pula yang dimarahi Mama."


Kami kembali berbaring. Tapi mata ini tidak boleh pejam. Percakapan kami tadi masih terngiang terus ditelinga saya.

"Gik.....?" "Tidur.....Dah malam." Saya menjawab tanpa menoleh padanya.


Saya ingin dia tidur, agar dia kelihatan cantik jelita esok pagi. Rasa mengantuk saya telah hilang, rasanya tidak akan tidur semalaman ini. Satu lagi pelajaran dari pernikahan saya peroleh hari itu. Ketika manusia sedar dengan kemanusiaannya.

Sedar bahawa ada hal lain yang mengatur segala kehidupannya. Begitu juga dengan sebuah pernikahan. Suratan jodoh sudah terpahat sejak roh ditiupkan dalam rahim. Tidak ada seorang pun yang tahu bagaimana dan berapa lama pernikahannya kelak. Pernikahan hanya dilandasi kerana Allah semata. Diniatkan untuk ibadah. Menyerahkan segalanya pada Allah yang membuat senarionya. Maka semua menjadi indah. Hanya Allah yang mampu menggerakkan hati setiap hamba-NYA. Hanya Allah yang mampu memudahkan segala urusan. Hanya Allah yang mampu menyegerakan sebuah pernikahan. Kita hanya boleh memohon keredhaan Allah. MemintaNYA mengurniakan barakah dalam sebuah pernikahan. Hanya Allah jua yang akan menjaga ketenangan dan kemantapan untuk menikah.

Jadi, bagaimana dengan cinta? Ibu saya pernah berkata, Cinta itu proses. Proses dari ada, menjadi hadir,lalu tumbuh, kemudian merawatnya. Agar cinta itu dapat bersemi dengan indah menaungi dua insan dalam pernikahan yang suci. Cinta tumbuh kerana suami/isteri (belahan jiwa). Cinta paling halal dan suci. Cinta dua manusia biasa, yang berusaha menggabungkannya agar menjadi cinta yang luar biasa. Amin.

Wallahu 'alam.


Saturday, 2 October 2010

Kisah Seram Di Penjara Pudu..

kisah ni btul2 trjadi.....takut seh....patut la penjara tu cm mnyeramkn.......huh!!!!!!!!!!! Berlaku di Penjara Pudu Kuala Lumpur di suatu ketika dulu. Hanya boleh disebarkan pada orang2 tertentu sahaja... Sebelum Penjara Pudu ditutup dulu pernah diceritakan bahawa terdapat satu bilik dipanggil 'Bilik Terakhir'. Dibilik inilah seringnya berlaku kejadian pelik sejak Penjara Pudu ditutup. Dinamakan 'BILIK TERAKHIR ' adalah kerana dulu ia merupakan bilik kediaman terkahir bagi si pesalah jenayah berat sebelum menjalani hukuman gantung sampai mati pada keesokan harinya dibilik gantung. Di BILIK TERAKHIR inilah pesalah dikatakan akan meratap,menangis, menjerit, bercakap seorang diri dan berbagai lagi perlakuan kerana menyesali kesalahan mereka yang lalu. Mereka menjadi begitu kerana dikatakan tidak kuat semangat menghadapi maut keesokan harinya yang telah diketahui mereka. Menurut kata warden-warden yang masih ada di Penjara Pudu sewaktu proses pengosongan Penjara Pudu dijalankan, mereka sering terdengar suara-suara sayu meminta tolong, suara orang menangis dan bermacam-macam lagi dari Bilik Terakhir tesebut. Tak kurang juga ada diantara warden yang terlihat seekor kambing hitam sering masuk menembusi pintu bilik itu tanpa dibuka dan kemudian tidak pula kelihatan kambing keluar semula. Ramai bomoh dan pawang yang dipanggil bagi memulihkan bilik tersebut mengatakan bahawa suara-suara yang sering kedengaran diwaktu malam dari Bilik Terakhir itu adalah akibat roh-roh pesalah yang mati ditali gantung tersebut tidak tenteram kerana mati mereka ditali gantung. Nak dijadikan cerita pada suatu malam Jumaat ketika hujan renyai-renyai seorang warden telah ditugaskan mengawal kawasan yang berhampiran dengan 'Bilik Terakhir' itu. Ketika sedang berkawal kira-kira lebih kurang pukul 01:00 pagi beliau terdengar seperti tapak kaki sedang berlari-lari berhampiran bilik tersebut. Ia cuba beranikan diri untuk untuk melihat apakah bendanya itu.Sedang ia mengamat-amati maka terlihatlah dalam kesamaran seekor kambing hitam sedang menuju kearah Bilik Terakhir itu lalu lesap begitu saja. Ia berasa harian bagaimana seekor kambing boleh ada dikawasan itu? Oleh kerana ingin tahu ia beranikan juga diri menghampiri Bilik Terakhir itu. Alangkah terperanjatnya mendapati pintu bilik itu telah bertukar menjadi pintu gua. Mulalah ia berasa gementar, seram serta menggigil ketakutan namun diberanikan juga diri memasuki pintu gua yang samar-samar itu sambil meninjau- ninjau didalamnya jika terlihat akan kambing tadi. Apabila apabila sampai je kedalam gua tersebut alangkah terperanjatnya ia bila didapati banyak harta karun dalamnya. Ia cuba mengambil harta itu tetapi tiba-tiba hilang dari pandangan lalu menjelmalah satu lembaga yang mengerikan seraya berkata, 'Heyyyyyy manusiaaa. Jangan awak sentuh harta itu. Hartaaaa itu bukan kauuu yang punyaaaa ' ' Ahmaaaaaad Albab yang punyaaaaaa ' Ha Ha Ha Ha Ha ' Yaaaaaaa, Ahmaaaaadd Albab yang punyaaaaaa ... ' hehehehehee........ ......... ..... time kaseh coz dengan kusyuknya korang baca.......:p

Bila Window Shopping tak Ingat Dunia..

Besh betul semalam kuar wift my Friend.. Actully tak ada niat pun nak Window Shopping ni, tup2.. ha.. ambik ko tangan penuh dengan barang2 bila bag penuh dengan duit.. wakakaka.. Shopping itu.. Shopping ini.. beli itu.. beli ini.. biasa lah kalau dah perempuan tak boleh tengok barang cute2 kan mesti nak beli, kalau tak, tak boleh tito.. HiHiHi.. ( sape khawen ngan Cik Cahaya, kena bawa2 bersabarlah dengan Cik Cahaya ni yerk.. ) ha!! nak tau kitaorang beli apa yang cute tuh.. meh tengok sini..



sebelum tuh jom kita pose cun meletup dulu.. hahaha....


T
A
D
A
.
.
.


kasut Hello Kitty... dah lama nak beli.. tapi.. x tau kat ner.. now dah tau dah nak dapat dekat mana.. Happy betul dapat gak kasut Hello Kitty walaupun bukan berwarna Pink.. tapi.. Cik Cahaya tetap sayang  selipar Crocs Hello Kitty Pink Colour sponsore wift My Bro..

and Cik cahaya ada membeli  Decoration Sticker untuk bilik cik cahaya.. nak tengok hasilnya?? nanti cik cahaya UP-DATE yerk.. nak mendeco Bilik dulu.. bubye~

Friday, 1 October 2010

Happy Birthday October..


Happy Buffday October.. :) sedar tak sedar dah masuk pun bulan October kan? kalau tak sedar lagi g hentak pale kat dingding tuh.. okie.. HaHaHa.. Welcome October.. Bubbye September.. jumpa lagi di Tahun hadapan yerk jaga diri elok2.. erk?? pe kena mengena neh..HuH.. T__T

14th October Is My Special day juga tau.. Hari perkenalan Cik Cahaya dengan si Dia aka encek Zoulkifly.. waow~ perkenalan Cik Cahaya dengan encek zoul bermula dari laman web Myrakan..Cinta Cyber lah katakan.. Mudah-Mudahan Hubungan ini kekal sampai bila-bila yah My Cayang.. :) Happy sangat dengan Perkenalan ni..eiceh..!!


P/S : Happy Buffday kat korang yang menyambut buffday Bulan October dan sama waktu dengannya.. tak kisah lah anniversary ker, buffday ke.. just Hope semuanya berjalan dengan baik.. Happy and Ceria Selalu..

Monday, 27 September 2010

Makna Hadiah Dari Si Dia...




Makna-makna Hadiah yang korang dapat dari Si Dia...
  • JAM TANGAN Tanda mengingati.. setiap masa dan waktu.
  •  CINCIN  Tanda ikatan kasih yang abadi.
  •  GELANG  Tanda mesra.
  •  RANTAI LEHER Ikatan cinta yang perlu perhatian.
  •  SUBANG Tanda penghargaan dan penghormatan.
  •  KASUT Sentiasa mengambil berat/prihatin.
  •  PAKAIAN/KAIN Semoga kasih berkekalan dan dekat selalu. 
  •  PAYUNG  Tanda kasih dan sentiasa ingin melindungi.
  •  MINYAK WANGI  Tanda cinta
  •  BINGKAI GAMBAR Sentiasa merindu dan tak ingin berjauhan.
  •  BUKU  Bersifat terbuka dan bertolak ansur.
  •  BUNGA Tanda perkenalan dan tanda sayang.
  •  COKELAT semanis cintamu.
  •  LAGU/CD/KAD UCAPAN…… mengabadikan cinta
  •  SEJADAH DAN ALQURAN ……tandanya kekasihnya itu menyayanginya dunia dan akhirat.
Dan 1 lagi Hadiah yang tengah trend sekarang HANDPHONE… tandanya…. jangan lari dari ku. aku Kan cari mu walau dimanapun… melainkan kalau Handphone tu korang buang Off..

*HADIAH PALING BERHARGA DALAM DUNIA!! MASUK MEMINANG…. ..tandanya dia serius dan betul-betul serius.. :)

Korang dapat yang mana yah??

Attn kepada rakan Follower Cik Cahaya.. Sila Baca ni..

Attn Kepada Follower Cik Cahaya sila ambil perhatian.. mari kumpul ramai2, kumpul satu kampung pun tak apa.. HeHeHe.. Nak Inform kat korunk, kepada sesiapa yang Menfollow Blog Cik Cahaya ni, sila bagi Link Korang kat Kotak Comment atau di Ruang Sembang, supaya Cik Cahaya senang untuk berkunjung balik kat blog korang and menjadi Follower blog korang.. ok.. :)

Sekarang Cik Cahaya Rasa : 
  •  Nak buat Entry Tutorial Buat Header Transparent Photoshop plak, ada sesiapa nak belajar tak yah?? HiHiHi..
  • Nak buat Contest Follower Bertuah.. agak2 ada yang nak Joint tak yah? HaHaHa...


p/s : akan di Update kemudian.. selepas dapat sebarang idea dari korang.. HaHaHa..

Sunday, 26 September 2010

Ulser Mulut.. Oh Segera lah anda Beredar!!

Haih... dah beberapa hari ni, tak kunjung pergi sakit Ulser Mulut ni, baru sahaja nak membaik, dah 2 biji tumbuh balik.. pergh!! Sakit. Jangan Tanya lah.. apa lagi kalau lukanya membengkak. memang jawabnya tak makan lah Cik Cahaya ni, Habis dah Garam Di Dapur buat bubuh luka ni, Sakit Sampai Keluar Air Mata Tahan.. HaHaHa..Kepada sesiapa yang ada Petua untuk Ulser Mulut ni, mari lah berkongsi..

Nak tau lebih lanjut tentang Ulser Mulut? Meh Baca ni.. Dockter Cik Cahaya nak jeleskan sedikit tentang Ulser Mulut..


Friday, 24 September 2010

Luasnya Neraka..

Salam,

Hye Guys.. sedikit lama tak merepek marapu meraban kat blog neh.. sebelum2 neh Cik Cahaya asyik berkongsi Bout Me, Tutorial, dan Entry yang tak masuk akal.. HaHaHa.. now Cik Cahaya nak berkongsi cerita pasal Luasnya Neraka.. Jum Baca..


Friday, 17 September 2010

Saya Butuh Waktu..


Just Hope Lepas ni, Semua Akan Kembali Membaik..
 I Can Do It..

Wednesday, 15 September 2010

Percutian Di Hari Raya.. versi saya akan berkhawin, kamu bila pulak??

Sebelum bercerita bout Percutian Cik Cahaya. Cik Cahaya nak wish Selamat Pulang Mencari Rezeki Kembali, kepada sesiapa sahaja yang sudah memulakan Berkerja.. Insya Allah kita akan bertemu kembali di Bulan Syawal Tahun Depan.. Amien.. :)

Orang Busy lek Kampung Cik Cahaya Busy BerHoliday.. al-maklum lah kampung sangat dekat u, Kampung Pandan.. naik Bas Rapid dari rumah Cik Cahaya sampai sudah.. hihih..Orang lom ada Kampung lah katakan Raya Pertama Dan Kedua pun masih berkerja.. HuHuHu.. So Sad~ Sad~ Sad~

Okie Cik Cahaya start berholiday pada raya ke-2 malam.. balik kerja terus On The Way tuk bercuti.. Rasa Axcited tu Opkos lah ada, dah lama tak bercuti nun Jauh di sana.. Tup~ Tup..~ Banyak betul Perubahan Di sana.. waow~ nampak sangat masa berlalu dengan Pantas bukan.. macam mana plak dengan Kampung anda?? huhuhu.. Kiteorang bertolak kul12.00am dari Puchong ke JB ' Zon Bebas Cukai.. ' selepas semua sudah beres di kemas. yang utama, sila pastikan IC Dan Pasport Anda kalau hendak bercuti di luar Malaysia okie.. Alhamdulillah kul5.30 kitaorang selamat sampai di JB Zon Bebas Cukai.. sementara menunggu masa untuk mendapat kebenaran masuk ke dalam, kiteorang lepak di Gerai Tepi laut tu..

Then kul 06.00am kitaorang masuk ke Zon Bebas Cukai, walaupun masih awal.. Tapi kami merasa lebih Selesa dan Aman berada di sana.. Jom Tengok Pic-pic yang di Snap dan Snap wift Me, My Bro And kak Aizat...


Menunggu time tuk membeli ticket Go To Holiday~ ( asal lah jam kat atas tuh lambat sangat bergerak kan kan kan?? )


Saya akan Berkhawin, kamu bila pulak??


 Hye Rakan Blogger!! Sedar tak Sedar hari ini dah masuk raya ke-5 bukan?? Al-Hamdulillah.. Semua berjalan dengan sangat baik.. Macam mana pula Kawan-Kawan Blogger yang lain? Actually hari ini Cik Cahaya baru balik Percutian Dari Batam Indonesia.. wah.. rasa cam kurang pulak hari bercuti.. HaHaHa..

Okie seperti tajuk Entry di atas.. ' Saya akan Berkhawin, Kamu bila pulak?? ' nak tau ceritanya.. nantikan di pawagam-pawagam berdekatan dengan anda okie..HaHaHa.. Tunggu Next Story.. :)

Monday, 6 September 2010

Relaku Pujuk by Spider Exclusive For My Cayang..

Hari ni Cik Cahaya hang outs wift my lovely Friend.. keluar brebuka bersama dieorang actually dah lama buat planning ni.. tapi.. Al-hamdulillah dapat jugak berjumpa dengan mereka.. walaupun Terpaksa makan di OLD TOWN at Plaza Low Yat.. Sebab NANDOS, KENNY ROGESR, CHICKEN RICE, MARRY BROWN, Full Booking.. huh~ But Kitaorang still Enjoy.. :) sedikit lama x jumpa dieorang.. ada yang makin Chubby, ada yang makin Slim.. ahaha~ btw Cun and Cute itu masih terserlah okie.. tak kurang 1 pun.. :)

Lepas makan tuh kitaorang pun g lah BB, tetiba terdengar Kumpulan Spider nak buat persembahan, wah~ Excited nak tengok..


Muka Excited tunggu Kumpulan Spider Keluar.. huhu..( actually Cik Cahaya yang excited nak jumpa dieorang sangat.. ) hahaha


Loveling Couple.. hahaha.. ( jangan jeles ok.. )

video

Sunday, 5 September 2010

Ucapan Raya untuk Rakan Blogger..



Sedikit lama tak merapu merapek meraban kat Blog ni. biasa lah kebusyan Melanda di Campur Berbagai macam Masalah yang melanda di bulan puasa..
Just Hope. Mudah-mudahan ada Hikmah di sebalik semua tu..
Okie bila Raya jerk masing-masing Busy nak balik kampung, so dengan Entry yang pendek ni Cik Cahaya ambil kesempatan di sini nak wish,  :
Selamat Hari Raya Aidil Fitri Maaf Zahir Dan Batin Mudah-mudahan raya tahun ini lebih bermakna..untuk yang balik kampung Drive elok-elok ingat Orang Tersayang.. Ok..
Cerita pasal lek kampung, Cik Cahaya pun nak balik juga. kampung Cik Cahaya kat Kampung Pandan K.L.. Siapa mau ikut lek Kampung Pandan?? haha.. nek bas Metro jerk atau tak Rapid K.L, Sangat Murah Meriah.. HiHiHi..

p/s : thanks tuk kawan-kawan blogger yang sudi berkunjung dan Follow Blog Cik Cahaya

Monday, 23 August 2010

Penampakan Malaikat Di Atas Ka'bah??

Bagi kawan2 blogger yang ada Account FaceBook mesti tau tentang Video Penampakan Malaikat Ka'bah yang tersebar di FaceBook.. betul ke cerita ni?? atau Bohong semata-mata..kat sini Cik Cahaya nak kongsi dekat Korang yang belum tahu tentang Video ini.. jum tengok..


Saturday, 21 August 2010

BoyFriend atau Husband Jenis Apakah Ini??

Wo~ lelaki atau jantan jenis apakah ini?? terkejut tengok laki cam neh.. kalau dah berani sangat pergi lah cari lawan sejenis.. but dunt know lah dak laki ni laki die atau baru pangkat boyfriend.. kalau Cik Cahaya kena cam neh say ' Good Bye ' jer lah.. huh.. Cuba korang lihat video ini, Cik Cahaya dapat Video ni pun dari kawan Cik Cahaya.

video


agak-agak korang lah kan?? kalau benda neh berlaku kat korang, pe korang buat eyk?? Sila Tinggalkan Comment anda..

Friday, 20 August 2010

I LOVE MYSELF CONTEST


 Contest lagi?? haih~ jangan marah.. Last week busy dengan Sharing Is Carring about Tutorial BLOGSPOT,tetiba this week Cik Cahaya rasa nak menjoint Contest sana-sini,  then kali ni Cik Cahaya nak joint Contest   I LOVE MYSELF CONTEST anjuran ANGELIC SHOPPE.. hadiahnya sangat menarik.. nak tau apa hadiah dan syarat-syaratnya?? sila ke SINI..  Pic yang Cik Cahaya pertaruhkan..



now siapa lagi nak jadi magsa tag saya?? hahaha..

3. ANDA yang mentengok Entry dan Contest ini.. haha..

so tunggu apa lagi?? Jom memeriahkan Contest I LOVE MYSELF BY ANGELICSHOPPE..

Contest I Love Pink



Now Cik Cahaya nak Joint Contest I LOVE PINK pula anjuran Blog yang comel Pinky Girl Talk.. Contest ni buat Cik Cahaya  rasa tertarik nak joint sebab beliau memiliki Banner dan Contestnya yang menarik.. Hidup Pinky Girl.. hahaha.. gambar yang Cik Cahaya pertaruhkan pulak..


Pic nih di ambil beberapa tahun yang lepas, busy cari teddy bear siapa paling besar.. hahaha..  kami berdua adalah pencinta PINK.. :)

kepada sesiapa nak joint contest dan nak tahu apa syarat2nya sila berkunjung di Sini.. Okie dah settle.. jum memeriahkan Contest I Love Pink.. :)

Contest Black And White


Hye Guys.. lama tak Mencuba Contest Di Blog.. actually beberapa hari yang lepas Cik Cahaya kena Tag oleh Edaolala dalam Contest Black And White di anjurkan oleh Mr.CreativeHeart. gambar yang Cik Cahaya pertaruhkan adalah di bawah ini..


nak tahu maklumat lanjut tentang Contest Ini.. Sila baca Syarat2nya di SINI.. Now Cik Cahaya nak cari magsa Tag.. hahaha.. Siapa yang kena..

Tada

3

2

1

Kak Dila selamat mencuba.. hihihi

Cerita Kau Dan aku...

Sempena Anniversarry our Relationship Cik Cahaya dan Encek Zulkifly pada 18th Aug 2010 yang ke 1tahun 7 bulan, Cik Cahaya dapat video ni dari Facebook. Idea PICTURE  by ZackZukhairi. so Cik Cahaya nak Share kat sini for My Cayang..

Happy Anniversary Dear yang ke 1Tahun 7Bulan.. Mudah-mudahan Hubungan Ini Kekal sampai bila-bila..

video

Monday, 16 August 2010

Cara Mudah Buat ReadMore Untuk Blogger


Now Cik Cahaya nak kongsi macam mana cara senang buat ReadMore Untuk Blogger.. tak yah susah-susah menampal Code HTML kat sana sini.. nak tau camner caranya.. jum try yang ini.. Sila Click Gambar untuk Impak yang Maksima..

cara mengetahui siapa yang Copy Entry kita??




Pasti korang rasa Marah Gila bila Entry korang di Copy Paste bukan?? kat sini ada cara untuk korang mengetahui siapa yang men-Copy Paste Entry korang.. Amaran : berhati-hati lah kepada si pencuri Entry blog sebab korang boleh di kesan..


Saturday, 14 August 2010

Ada sesiapa nak masuk Meminang tak??


Hahaha.. rasa kelakar lah pulakkan Lappy pun ada Jantina.. Jantina Lappy Cik Cahaya Perempuan.. ada sesiapa tak kat luar sana nak datang Meminang?? Masih Single Is Availabel.. hahaha..

berita terkini : wanita Indonesia di tahan bersama mayat bayinya..

pukul 11.31pm

KUALA LUMPUR 13 Ogos — Seorang wanita Indonesia ditahan ketika cuba mendapatkan pertolongan seorang untuk mengebumikan mayat bayi perempuan yang baru dilahirkannya berhampiran rumah kongsi di Wangsa Maju di sini.

Ketua Polis Daerah Sentul, CAP Zakaria Pagan berkata, wanita berusia 40 tahun itu ditahan kira-kira pukul 11.40 pagi selepas pihaknya menerima maklumat orang awam.

Friday, 13 August 2010

Korang Nak Susuk Tak???


hye guys lama gila tak meng-update blog ni.. nak kata kekeringan idea tak juga.. just malas nak menaip.. huhuhu.. biasa lah busy time.. hihihi.. sekali up-date amik 3 entry Cik Cahaya bagi.. hihihi...

Membuat Header dengan Photoshop Transparent..

Hye guys.. Cik Cahaya ada header baru... HaHaHa.. masih bau PhotoShop lagi.. hahaha.. Actually Cik Cahaya tak reti buat Transparent ni.. Cik Cahaya dapat ilmu ni pun dari edaolala thanks tuk adik edah sebab sudi berkongsi.. :)




Now korang semua tak yah susah2 nak mendownload ADOPE PHOTOSHOP kat Computer korang untuk membuat Hearder.. korang buley try kat laman web neh.. so simple dan senang.. so tunggu apa lagi.. jum try..

selamat mencuba yah..

Membuat Recent Post Bergerak..

jum try buat Recent post bergerak..

langkah pertama Login to Blogger..

langkah ke dua pergi Layout -> Add a Gadget -> HTML/JavaScript


dan Coppy dan pastekan code di bawah ni..


Friday, 6 August 2010

The Last AirBander tak Segempak Iklan..


Semalam Cik Cahaya tengok 3D Cerita The Last AirBander kat Ampang Galaxy.. ingat ceritanya Gempak lah kan, Tengok2.. huh!! .. ok hanya ini Cik Cahaya boleh Comment.. :

- Cerita yang kurang Menarik and Aksi.. better u all tengok cerita AVATAR ker, Transformers ker, tengok cheta Zoo Ok jugak.. hihihi..
- The End Of Story yang kurang Memuaskan sama cam Cerita tet!!

apa pulak comment anda hehehe...

p/s : entry malas nak menaip panjang lebar.. hehehe

Sunday, 25 July 2010

If Nothing Idea pun jangan lah nak Copy Paste..

Cik Cahaya marah gila kat someone neh, Copy and Paste Picture kat Entry Cik Cahaya, kalau kamu Nothing Idea pun jangan lah Copy Paste pic atau entry kat blog orang lain, dah lah Copy tak sampai 5 minit alih2 sudah terpapar di Entry SomeOne nih.. haih!! tak malu ker?? penat tau Cik Cahaya menjelajah pakcik Google.. bukan main senang SomeOne ni Copy trus papar kat entry beliau, dalam perkataan yang sama.. aduyai~~


p/s : buat SomeOne tuh, i know that Picture bukan Cik Cahaya yang reka atau buat.. but Thats My Entry.. jangan nak mengCopy Paste tanpa kebenaran.. faham bahasa melayu bukan?? atau nak Cik Cahaya bercakap bahasa timur??

Saturday, 17 July 2010

Cinta yang ku cari, Tua Bersama..


I' am In Love Right Now.. :)

Friday, 9 July 2010

Cara Paling Mudah Download Video Youtube..

hye Guys.. Cihat?? Hope u all Chat and always Happy Go Lucky..

okie to night Cik Cahaya nak share ' Cara Paling Mudah Download Video Youtube.. ' bagi yang sudah tau, sila beri laluan kepada yang belum tau.. huhu.. ok.. selamat mencuba.. :)

Langkah pertama : Copy Url Video YouTube yang korang nak tuh


Langkah ke-2 : sila ke laman web tersebut.. Click Here

Langkah ke 3 : Pastekan Url Video YouTube yang korang nak download tuh.. kemudia Click DOwnload..

Langkah ke-4 : selepas click pada download, akan keluar seperti berikut untuk memberi pilihan sama ada nak download dalam 3gp, flv, mp4..



dan download...



Langkah ke 5 : Selamat mencuba dan Dowload.. :)

Wednesday, 30 June 2010

Betapa Gila Gua Rindu sama Lu!!


Lama Gila tak meng-up date blog.. apatah lagi mengunjung blog sendiri, bukan sebab kekeringan Idea or whatever.. biasa lah, bila hujung bulan neh.. ke busyan sangat melanda2.. kerja?? pergh!! jangan tanya lah.. Every day busy.. bak kata membe Cik Cahaya.. ' ni lah keja buruh kasar.. ' hahaha.. Dengan keadaan kurang sihat.. SomeTimes terfikir nak Resign jerk, dok rumah, besarkan badan yang tak ley membesar, huhuhu.. but.. Usia mendewasakan Cik Cahaya untuk teruskan perjuangan hidup.. cewahz!! cayong.. u Can Do It.. :)

Btw.. hari berganti hari.. now July Is Comming.. Welcome to July.. Good Bye June.. :) Have a Good Day to u all.. and Thanks to all kawan Blogger yang sudi Menfollow and Singgah.. Love You all..

Wednesday, 16 June 2010

Ada jugak manusia sekejam neh kan?? kalau ai jumpa ai buat apa yang dia buat neh..

huh!! panjang betul tajuk entry kali neh.. ai just boleh cakap, cam Manusia yang tak ada Hati, bek mampus jerk orang cam neh, ha!! kan dah terkeluar tanpa sengaja ayat kejam dari ai.. =.=" .. nak tau apa yang ai tak puas hati sangat, apa kata korang tengok video neh..


video

apa plak perasaan korang yerk lepas tengok video neh..?? sila tinggalkan comment atau cerita yang anda tau bout video neh.. okie.. :) di tunggu!!

Saturday, 12 June 2010

Saya Rindu Pelangi..



Korang percaya tak bila Cik Cahaya kata dah hampir 8tahun Cik Cahaya tak dapat tengok Pelangi?? wah rindu gila.. biasalah kan hidup kat Key il, sendiri faham sudah.. huh... =.="

Semalam berkesempatan tengok pelangi di dalam gerimis.. pergh.. cantik betul.. ( kesian jadik budak ala jakun gitu.. ) hahaha.. so apa lagi tak lepaskan peluang Snap pic.. huhuhu...

Btw.. Happy Weekend yah.. selamat bercuti.. :)

Tuesday, 8 June 2010

Thank You Encek Nuffnang..

Hari ni bila buka-buka jerk blog kekawan blogger yang len, semua bercerita about apat check dari Nuffnang.. Congrat yah kat kekawan yang dapat Earning Check dari Nuffnang jugak, Semalam pun Cik Cahaya dapat Check dari Encek Nuffnang.. Thank you so much Encek Nuffnang..ju


yuhu Ouch lalala.. boley shopping lepas neh.. jum kekawan shopping together.. hehehe.. :p

p/s : thanks so much tuk kekawan Click and Click Nuffnang..

Saturday, 5 June 2010

Saya Jatuh Cinta Pada Pendengaran Pertama..

sejak pertama kali dengar lagu neh, Cik Cahaya terus Jatuh Cinta kat lagu neh.. sebelum neh Cik Cahaya ada letak lagu neh kat http://www.princessqutety.blogspot.com.. but account tuk blog tersebut dah Cik Cahaya Delete, so Hilang semua kekawan Blogger.. Now Blog Cik Cahaya bertukar kepada http://www.iniblogcikcahaya.blogspot.com.. Thanks tuk yang sudi berkunjung dan follow.. nanti cik cahaya akan follow kamu balik, just tinggalkan link anda di C-BOX okie.. Jum dengar lagu ni..



Wali – Baik Baik Sayang

by Cik Cahaya..

intro: C#m G#m A E A E B

E G#m C#m G#m
Aku tak ingin kau menangis bersedih
A E B
Sudahi air mata darimu
E G#m C#m G#m
Yang aku ingin arti hadir diriku
A E B
kan menghapus dukamu sayang

A B E C#m
Karena bagiku kau kehormatanku
F#m B
Dengarkan dengakan aku

chorus:
C#m G#m A E
Hanya satu pintaku untukmu dan hidupmu
A E F#m B
Baik baik sayang ada aku untukmu
C#m G#m A E
Hanya satu pintaku di siang dan malammu
A E F#m B
Baik baik sayang karna aku untukmu

E G#m C#m G#m
Semua keinginan akan aku lakukan
A E B
Sekuat semampuku sayang

A B E C#m
Karena bagiku kau kehormatanku
F#m B
Dengarkan dengakan aku

chorus:
C#m G#m A E
Hanya satu pintaku untukmu dan hidupmu
A E F#m B
Baik baik sayang ada aku untukmu
C#m G#m A E
Hanya satu pintaku di siang dan malammu
A E F#m B
Baik baik sayang karna aku untukmu

interlude: C#m A B E
C#m A B

chorus:
C#m G#m A E
Hanya satu pintaku untukmu dan hidupmu
A E F#m B
Baik baik sayang ada aku untukmu
C#m G#m A E
Hanya satu pintaku di siang dan malammu
A E F#m B
Baik baik sayang karna aku untukmu

outro: E

Download Here

dengar sini..



P/S : Enjoy and Happy Weekend..:)

Friday, 21 May 2010

hye!! jangan bermain dengan ajal.. ni lah akibatnya..

Hye Guys!! malam neh Cik Cahaya nak berkongsi rakaman video neh tuk tatapan semua.. bagi yang sudah tengok, sila lah tengok lagi.. yang belum tengok.. sila lah tengok..

neh lah akibatnya nak bermain dengan ajal.. kan dah.. tet!! sila saksikan sendiri video tersebut okie..


video

p/s : renung2kan dan selamat beramal.. hehe.. sudah baca jangan lupa tinggalkan comment dan pendapat anda.. okie..

when i say ' I Miss You.. '


02:23 PM..
at My Room..

rasa lama betul Cik Cahaya tak mengup-date Blog, mencerita itu dan ini.. Sometimes rasa semacam nak Delete Account Blog neh jerk.. but masih Rindu dan Sayangkan Blog neh.. terutama My Encek Nuffnang.. masa Cik Cahaya dah tak seperti dulu, blog always menjadi rutin harian Cik Cahaya nak mengup-date entry, nak menjelajah iklan2 rakan blogger, singgah di setiap rakan2 blogger yang lain.. tapi.. sekarang.. tet!! No Comment..

whatever.. thanks so much kat rakan blogger yang sudi mengunjung dan menfollow cerita saya yang sometimes ( always ) mengarut neh.. hahaha.. ( pengakuan berani mati neh.. ) Cik Cahaya Janji, Cik Cahaya akan berkunjug juga di blog rakan2 yang menyinggah di blog Cik Cahaya ni..

happy weekend yah.. have a good day.. :)

p/s : menghitung hari2 yang bakal tiba..