Wednesday 15 September 2010

Percutian Di Hari Raya.. versi saya akan berkhawin, kamu bila pulak??

Sebelum bercerita bout Percutian Cik Cahaya. Cik Cahaya nak wish Selamat Pulang Mencari Rezeki Kembali, kepada sesiapa sahaja yang sudah memulakan Berkerja.. Insya Allah kita akan bertemu kembali di Bulan Syawal Tahun Depan.. Amien.. :)

Orang Busy lek Kampung Cik Cahaya Busy BerHoliday.. al-maklum lah kampung sangat dekat u, Kampung Pandan.. naik Bas Rapid dari rumah Cik Cahaya sampai sudah.. hihih..Orang lom ada Kampung lah katakan Raya Pertama Dan Kedua pun masih berkerja.. HuHuHu.. So Sad~ Sad~ Sad~

Okie Cik Cahaya start berholiday pada raya ke-2 malam.. balik kerja terus On The Way tuk bercuti.. Rasa Axcited tu Opkos lah ada, dah lama tak bercuti nun Jauh di sana.. Tup~ Tup..~ Banyak betul Perubahan Di sana.. waow~ nampak sangat masa berlalu dengan Pantas bukan.. macam mana plak dengan Kampung anda?? huhuhu.. Kiteorang bertolak kul12.00am dari Puchong ke JB ' Zon Bebas Cukai.. ' selepas semua sudah beres di kemas. yang utama, sila pastikan IC Dan Pasport Anda kalau hendak bercuti di luar Malaysia okie.. Alhamdulillah kul5.30 kitaorang selamat sampai di JB Zon Bebas Cukai.. sementara menunggu masa untuk mendapat kebenaran masuk ke dalam, kiteorang lepak di Gerai Tepi laut tu..

Then kul 06.00am kitaorang masuk ke Zon Bebas Cukai, walaupun masih awal.. Tapi kami merasa lebih Selesa dan Aman berada di sana.. Jom Tengok Pic-pic yang di Snap dan Snap wift Me, My Bro And kak Aizat...


Menunggu time tuk membeli ticket Go To Holiday~ ( asal lah jam kat atas tuh lambat sangat bergerak kan kan kan?? )







sesampainya di sana.. :) erk!! Cian Kat ai yang kena mendukung anak buah cam anak sendiri.. huhuhu..



sesampai di sana, ada tugasan baru.. sembeli dan sembelih Kambing.. mmmbeeekk~~ errr~


Saudara Mara yang datang berkunjung.. :)



Kenduri di malam Raya ke -3..

dan raya ke-4 kiteorang berholiday ke Barelang Batam Indonesia.. sesiapa dah pernah sampai di sana, pasti tau macam mana suasana di sana.. jum layan picnya..












Then lepas tuh kitaorang pun menyambung tuk BerShopping Di Nagoya Hill.. waow~ sangat besh.. 


Sebelum itu kita makan dulu yah!! Lapar banget ni.. HaHaHa..


erk!! asal muka siyes sangat ni??

Barang 1st yang kitaorang cari opkos lah yang ada kena mengena dengan Batam.. seperti T-Shirt Visit Batam 2010.. Then lepas menShopping tuh kitaorang pun lek umah.. So! Tired.. try punya try baju yang kitaorang shopping upenye sangat lah fitt!! erk.. ternyata siza kita berbeza.. petang tuh trus g kedai lek tuk tukar size.. Rempit Malaysia mari~ HaHaHa.. besh betul.. then lepas tuh kitaorang mencari makanan popular di insonesia, Bakso Dan Mie Ayam.. nak tau 1st sampai, tuh lah makanan yang kitaorang belasah dulu semasa berada di sana.. yummy~ sedap sehingga menjilat pinggan.. hahaha.. So kepada sesiapa nak pergi sana, Cik Cahaya istiharkan makan Bakso Dan Mie Ayam okie..


yummy~~

Okie seperti tajuk di atas ' Saya Akan Berkhawin, kamu bila pulak?? ' Actually time Cik Cahaya berada di sana Cik Cahaya berjumpa dengan kawan Cik Cahaya yang dah lama kenal time Cik Cahaya berada di sana, kitaorang kenal lebih kurang 18tahun.. My Best Friends lah katakan.. wah.. beliau sudah mahu Bertunang bulan 10 ni, dan tak lama lagi sudah mahu BerKhawin.. wah.. Congrat Dearest Friend.. Mudah-Mudahan Semua berjalan dengan baik yah.. nanti kamu Khawin ley Cik Cahaya jadik Pengapit.. amil Berkat.. hahahaha.. LaLaLa..


Soalan yang beliau tuju kat Cik Cahaya time ni.. ' Cik Cahaya bila Lagi?? ' hahaha.. Tunggu Cik Cahaya dapat buat sebiji cam KLCC kat Batam yah.. wakaka.. Oh~ Lepas neh siapa pulak lagi nak mentanya yah??



muka tak berpuas hati berholiday ok.. rasa cam nak amik cuti lagi jerk.. hahaha

Okie Cukuplah Untuk Berkongsi yah, Mahu Berehat.. Daa~~

0 penceloteh sejati:

Tinggalkan Comment Anda Di Sini

Post a Comment

saya tahu kamu sayang saya.. :)